Sunday, October 20, 2024

Второй год Language lab: Unit 3, Week 1 Second Year



Привет! Хэллоуин скоро! Halloween is coming up. Make sure you attend the game!!! It's a unique event, it's an experiment, extra credit and cultural credit provided...Do not miss it! Mark your calendar...


Здравствуйте, дорогие студенты!

 



Окей! За работу! Сначала... распечатайте или загрузите этот хэндаут.

Давайте послушаем! Read along, translate, and fill in answers to the following two dialogues. Do it with tutors or on your own:
1. Можно пройти пешком?
2. Как туда попасть?

Ответьте (=answer!) на вопросы (на хендауте)... И найдите (=find!) фразы-переводы в 3-7 (диалоги). Answer the questions to the dialogues on the handout. Then find the phrases in the dialogues that match the ones in 3-7 Подготовка к разговору (see your handout). These phrases will be on your vocab quiz next Wednesday.

Wheh. Finally. Да уж! =You're telling me! In the final exercise на хендауте, take items from each column and make complete sentences... I go to work on the bus! Ура ура! Before you start jotting down the sentences, here is the rule:
*** ездить (=to go by a vehicle) and ходить (=to go by foot) are multidirectional verbs of motion, meaning they indicate round trips. Он ходит в университет каждый день=he goes to the university(and back home) by foot everyday.

*** conjugation of ездить (II): я езжу, ты ездишь, он ездит, мы ездим, вы ездите, они ездят

***conjugation of ходить (II): я хожу, ты ходишь, он ходит, мы ходим, вы ходите, они ходят

***Destination places +prepositions: use В if the place has a roof (a library, a university building, a theater). Use НА with events and open spaces (a stadium, a lecture, a film)
***Destinations are ACCUSATIVE. 

***Modes of transportation always use на + PREPOSITIONAL, if you go by foot say "пешком"
Example: Я хожу в университет пешком, а он ездит в университет на велосипеде

Your vocabulary quiz next Wednesday. Spend 10 min working on this list now...
Your grammar quiz is on Wed in two weeks. Check it out (5 min)

No comments:

Post a Comment